Rendőri brutalitás: idős ember szétverése

Zajácz László rövid esetleírása

Mivel a Gyurcsány beszéd engem is felháborított és láttam a tv-ben az eseményeket, először kedden délután mentem ki egy rövid időre a tüntetők közé, aztán szerdán este.
Szerdán egy barátom nem ért rá, egyedül mentem ki a térre, hallgattam a beszédeket, amikor wc-re kellett mennem, elmentem egy sörözőhöz, sörözni kezdtem, alkalmi ismerősökkel beszélgetve hallgattuk a beszédeket.
Éjfél körül haza indultam.
Néhány tucat ember szintén ment el a Kossuth térről.
Az egyik mellékutcából rohamrendőrök törtek elő, amit csak az utolsó pillanatban vettem észre.
Ösztönösen futni próbáltam, de 3-4 lépés után utolértek, elgáncsoltak, ráugrottak a hátamra és a kezemre.
Rögtön éreztem, hogy eltörött a kezem, az engem lefogó rendőrnek többször szóltam erről.
Hátrabilincselték a kezemet a törött csuklóm és a kificamodott könyököm ellenére, a kezemen emelve vonszoltak az egyik mellékutcában.
Az egyik rendőr örömét fejezte ki, hogy eltörött a kezem, mondta, hogy megérdemeltem, dögöljek meg, ütötte az arcomat, ahogy feléfordultam.
Az ott pihenő rendőrök között vittek el akik olyanokat üvöltöttek, hogy most megdöglesz, megbasznak a börtönben, és aztán valaki észrevette, hogy nem fiatal vagyok “Jé ez egy öreg, hagyjátok itt, hagy rúgjuk szét a fejét.” Aztán átadtak a másik 2 rendőrnek, akikkel megvártuk a rabszállítót.
Feldobtak a rabszállítóra, ahol kb. 1 órát vártunk, és bevittek a XIV. ker-i kapitányságra, ahol kb. 1 tucat ugyanilyen politikai fogoly volt falhoz állítva.
Ott kérdezték, kinek van baja.
Jelentkeztem, hogy eltörött a kezem, mivel a könyököm és a csuklóm is többszörösére dagadt, és a kezem teljesen eldeformálódott, kihívták a mentőket.
A IV. ker-i (Árpád úti) kórházba vittek, ott megröntgeneztek, begipszeltek, majd az intenzív osztályon a rendőrök az ágyamhoz bilincseltek.
Az egyik kezem a többszörös töréstől, a másikat a bilincstől nem tudtam mozdítani, 2 rendőr figyelt rám.
Bármilyen szükségletem volt, szólni kellett a rendőröknek.
Délelőtt megműtöttek, a 4 és fél órás műtétet követően rögtön újra megbilincseltek, és olyan durva őröket kaptam, hogy a reggeli mosdatáskor sem akarták levenni a bilincset.
Összeveszett a nővérrel, és amikor a nővér az emberségét kérte számon, azt mondta, hogy ha az utcán találkozik velem, agyonver.
Délelőtt a rendőrök azt mondták, átvisznek a rabkórházba, ezért a kórházi személyzet abban a hiszemben, hogy kórházba kerülök, és folytatódik az orvosi ellátásom, erre vonatkozóan részletes utasítást adtak (infúzió, fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, fektetés, stb, az infúziós kannelt sem vették ki a kezemből).
Miután az autóba tettek, elvittek a Gyorskocsi utcába, ők úgy mondták “orvosoltatni”, ott egy doktornő elmondatta mi van velem és hogy milyen gyógyszerekre van szükségem, és továbbküldött a XIV. ker-i kapitányságra, akik átküldtek a XIX. ker-i fogdába.
Ott közölték velem, hogy semmilyen gyógyszer nem áll rendelkezésre és orvos sincs.
Fogdába zártak, ott elaludtam.
Délután, mikor felébredtem, jeleztem a fogdaőrnek, hogy rosszabbul vagyok, megy fel a lázam, gyógyszerekre lenne szükségem, azt mondta már nem érdemes intézkedni, mert úgy tudja, hogy ki fognak engedni.
5 óra körül kitettek az utcára.
A véres kötés, és a kezemben maradt kannel miatt metróval visszaindultam az Árpád úti kórházba.
Később kiderült, hogy az egyik drót a könyökömből kilazult, amit 1 hét múlva kihúztak.
Remélhetőleg egyéb komplikáció nem keletkezik.
– Panaszolom, hogy nem vették figyelembe több darabra tört kezemet az előállításkor sem, és akkor sem, amikor az ágyamhoz bilincseltek, egész éjszakára mozdulatlanságra ítélve.
– Panaszolom, hogy azt hazudták a kórháznak, csak azért, hogy kiadjanak, hogy kórházba visznek, és ellátatlanul fogdába tettek súlyosan veszélyeztetve egészségemet, egy 4 és fél órás műtét után.

****************************************

Gonda Istvánt ma délben a szegedi munkahelyéről vitték el a rendőrök, már Budapesten van.
A feleségével annyit közöltek, hogy valószínű 3 nap múlva elengedik.

http://l88.hu/about615.html

Published in: on 2006 október 9, hétfő at 23:04  Hozzászólás  

The URI to TrackBack this entry is: https://ludasmatyi.wordpress.com/2006/10/09/rendori-brutalitas-idos-ember-szetverese/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Vélemény, hozzászólás?

