A kormánymegbízott ORTT egymillióra büntette a HírTV-t!

2006-10-11. 18:07:27

Egymilliós forintos bírsággal sújtotta szerdán a Hír Televíziót működtető részvénytársaságot az adó által a Szabadság téri tévészékház ostromának éjjelén sugárzott műsor miatt az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT).

Az egymilliós bírság a médiatörvényben lehetővé tett legnagyobb összegű büntetés, amit az ORTT kiróhatott. A döntés szerint a médium megsértette a tényszerű és tárgyilagos tájékoztatást, valamint a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjének tiszteletben tartását előíró médiatörvény-passzusokat. Az MTI egy résztvevőtől úgy értesült: a vitában nem merült fel, hogy felfüggesszék az adó műsorszolgáltatási jogosultságát.

“Problematikus, hogy a műsorszolgáltató helyszíni tudósítója az incidenseket forradalmi eseményekként próbálta bemutatni, és eközben több alkalommal kritika nélkül fogadott olyan értesüléseket, melyek alátámasztották azon vélekedést, miszerint a rendőrség indokolatlan módon alkalmaz erőszakot a tüntetőkkel szemben, valamint, hogy a karhatalmi erőket terheli a felelősség az atrocitásokért” – áll egyebek mellett a 13 oldalas határozatban.

A médiahatóság kifogásolta, hogy “adásba kerültek az elkapott telefonbeszélgetések információi, és a műsorszolgáltató több alkalommal azt sugallta, hogy a rendőrség fegyverrel fogja leverni a megmozdulást”. “A Hír TV forradalmi, háborús helyzetként számolt be a történésekről, miközben teljes mértékben megfeledkezett a demonstrációk törvényes kereteiről, az események jogállamban szokásos értelmezéséről. A műsorszolgáltató nem tájékoztatott tényszerűen és tárgyilagosan akkor, amikor háborúról, forradalomról, új ’56-ról beszélt” – olvasható az ORTT döntésében.

Szeptember 20-án indított hatósági vizsgálatot az ORTT; ennek során áttekintette hét műsorszolgáltató (a Kossuth Rádió, a Hír Televízió, a Magyar ATV, az RTL Klub, a Duna Televízió, a TV2 és az Echo TV) az MTV-székház ostromának éjszakáján este tíz óra és a műsorzárás között folytatott programszerkesztési gyakorlatát.

Kuruc.info

Advertisements
Published in: on 2006 október 12, csütörtök at 02:56  Hozzászólás  

The URI to TrackBack this entry is: https://ludasmatyi.wordpress.com/2006/10/12/a-kormanymegbizott-ortt-egymilliora-buntette-a-hirtv-t/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: