Exkluzív nagyinterjú “Debillel”

2006.11.14. 15:21:49

Szereti-e valaki vagy sem, médiaszereplővé lépett elő Dobrovics József alias “Debil”, miután a rezsim nyilvánosságra hozta egyik lehallgatott telefonbeszélgetését, amelyet október 23-án rögzítettek. Dobrovics lapunknak nyilatkozott, az interjút vágás nélkül adjuk közre.

Ki vagy Te? Mondtak Téged NBH-s provokátornak, fizetett Fidesz-ügynöknek, de egyes vélemények szerint simán csak egy hülye vagy. Kérlek Te mondd el magadról, hogy ki vagy?

Simán idealista. Egy egyszerű, hétköznapi magyar állampolgár, aki hónapok óta azon gondolkodik, hogy miért teszik élhetetlenné Magyarországot évek óta.

Kik teszik élhetetlenné Magyarországot?

Kedvenc, magukat közjogi méltóságoknak tartó emberek tömkelege. Az összes ember, aki az elmúlt tizenhat évben föltűnt a politikai palettán azon kívül, hogy a saját pecsenyéjét sütögeti, semmi mással nem foglalkozik. Hülyébbnél hülyébb gazdasági tervekkel, hülyébbnél hülyébb útmutatásokkal, ötletekkel lépnek föl, és próbálják a magyar állampolgárok zsebéből kiénekelni az utolsó forintot is. Ez van, ez Magyarország.

Ezért mentél az utcára az utóbbi hetekben?

Ezért.

És szerinted a többi ember, aki az utcán volt, az miért ment az utcára, ugyanezért?

Ugyanezért. Az élhetetlen életük miatt. Nincs mögöttük semmi, csak egy szakadék.

Baloldali és jobboldali médiában egyaránt arról hallhatunk, hogy van egy ún. békés, fideszes tüntető tömeg, “megemlékező” tömeg, és van egy néhány száz fős, randalírozó “csürhe”, “vandál”, akik törnek-zúznak. Te hova sorolod magad?

Húsz évvel korábban a randalírozó csürhék között lennék, erőteljesen. Most megpróbálok nekik segíteni, hogy a pusztítást a lehető legminimálisabbra sikerüljön leszorítani. Ne pusztításról szóljon. Az életünkről szóljon, a jövőnkről szóljon, és az építésről szóljon.

Neked mi a célod azzal, hogy az utcára vonultál?

Most szívem szerint azt mondanám, hogy “észt osztani”, de ezt nem kellene. Inkább: segíteni. Segíteni az embereknek célt adni, jövőképet mutatni.

Hogyan lehet az utcáról segíteni az embereknek?

Csak az utcáról lehet segíteni az embereknek! Csak az utcán tudsz segíteni az embereknek. Képernyőről észt osztani, prédikálni, az nagyon egyszerű. Karosszékből, bársonyszékből magyarázni, az nagyon könnyű dolog. Kimenni az utcára, odaállni közéjük, odaállni melléjük, az nem egyszerű. Meg kell hallgatni őket. Ezek az emberek rengeteg ötletet adnak…

Részt vettél a tévéostromban?

Nem.

Akkor október 23-án voltál benn az események közepében…

Majdnem. Nem sikerült átmennem a rendőrsorfalon, úgyhogy kívül maradtam. Én hamarabb értem a Kossuth térre, mint ahogy a tömeg odaért volna és már nem tudtam visszamenni.

Szerinted mit tudott volna a tömeg elérni október 23-án?

Hát, ha türelmes és sikerült volna önuralmat gyakorolni – ez az, amiben nem tudtam részt venni, ha ott vagyok talán sikerül lecsillapítani – akkor be tudtuk volna azt bizonyítani, hogy nem vagyunk agresszívek, nem vagyunk csürhe. De azt kell, hogy mondjam, hogy valószínűleg nem volt ember, aki ilyen fejjel gondolkodott a tüntetők oldaláról. És bizony, ha engem megtámadnak, akkor én egy ideig tűröm, hogy üssenek, de vissza szoktam ütni én is.

Most a rendőrök szerepéről beszélsz…

Igen.

Ki volt az agresszor 23-án szerinted, ki kezdte?

Október 23-án nulla órakor azzal, hogy megpróbálták a Kossuth teret kiüríteni egy mondvacsinált rendőrségi törvénnyel, kezdődik az egész. Amikor tizenöt-húsz napon keresztül azon próbál egy állam vezetője agyalni, hogy hogyan tiporja lábbal a demokratikus jogokat, például a tüntetéshez való jogot, egy közünnepélyről, egy közmegemlékezésről kitiltani az embereket, és ehhez mindenki segítséget próbál nyújtani, aki a környezetében van, ez a gond! Hogy ilyen emberek vannak a környezetében, ezektől kap tanácsot… Úgy könnyű ám dirigálni, meg a többségről beszélni, hogy azt se tudja, mi az, hogy többség. Beszélgessünk arról a hétmillió emberről, aki szarul él ebben az országban!

Világos. A Kossuth téri kiürítésnek volt előzménye: több héten keresztül bejelentett, békés, fegyelmezett demonstráció volt ott előtte. Te ebben részt vettél?

Bizony, hogy részt vettem, folyamatosan.

Hogy kerültél a Kossuth térre? Egyszerűen hallottad a hírekben és kimentél, vagy barátaid hívtak?

Nem, teljesen magamtól mentem ki. Azzal a kérdéssel menetem ki az akkori vezértüntetők közé, hogy van-e jövőképük? Van-e ötletük? Mi van, ha sikerül megdönteni ezt a kormányt?

Milyen választ kaptál?

Nincs!

Nem volt válasz?

Nem volt válasz.

Akkor ez céltalan tüntetés volt?

Nem! A cél adott volt…

Megdönteni a kormányt…

Nemcsak, hogy a kormányt megdönteni, hanem a hazug politikust félreállítani. Megmutatni, hogy nem lehet ilyet művelni senkinek, még egy miniszterelnöknek sem!

Akkor mondhatjuk azt, hogy a Kossuth tériek követelései közül egy új alkotmányozó nemzetgyűlés összehívása és egy új politikai garnitúra megalapozása áll a te szívedhez a legközelebb?

Nemcsak őáltaluk, hanem most már van nagyon sok olyan elemző, aki ezt hangoztatja. Teljes politikai elitcserére van szükség. A teljes közjogi elit cseréjére van szükség, mert összefonódásokból nem lehet rendet csinálni. Nem lehet átmenteni őket, mert abban a pillanatban hozzák magukkal a rossz beidegződéseiket. Itt ez a gáz!

Jobb lenne, ha Orbán Viktor lenne most a miniszterelnök?

Nem.

Jobb lenne, ha Dávid Ibolya, vagy Kuncze Gábor lenne a miniszterelnök?

Nem. Ezeket az embereket mind félre kell állítani. Mind! Menjenek nyugdíjba, menjenek az összelopott vagyonukból horgászni, menjenek a nyaralóikba, hagyjanak minket békén, hagyjanak minket élni.

Tegyük fel, hogy most is kétszázezer ember van kinn a Kossuth téren és a környékén, tegyük fel, hogy a rendőrség tehetetlen, tegyük fel, hogy a nemzetközi nyomás is akkora, és tegyük fel, hogy lemondani készül a kormány! Mi lenne a következő lépés?

Ideiglenes országgyűlés.

Hogy jöhetne létre egy ilyen ideiglenes országgyűlés?

Erre hoztuk létre a Forradalmi Nemzeti Bizottmányokat. Maguk közül válasszák ki az emberek a vezetőiket, ne pedig önjelölt fogadatlan prókátorok legyenek.

Hány ilyen Bizottmány van?

Száz fölött, száznegyven-százötven.

Tehát ez országos…

Országos, és minden nappal több van.

Mennyire szervezett?

Nagyon!

És mire lenne képes szerinted a Bizottmányok rendszere adott esetben?

Most az a célunk, hogy egy két és fél milliós, 2.336.706 emberkének az aláírására van szükségünk ahhoz, hogy eggyel többen legyünk, mint akik megválasztották az MSZP-t, akik nem azért szavaztak az MSZP-re, mert MSZP – szimpatizánsok, hanem mert nem akarják Orbán Viktort! Ezeknek az embereknek is túlnyomó része valami ellen szavazott!

Kétfajta ember van ebben az országban: vagy Gyurcsány, vagy Orbán ellen szavazó?

Nem, vannak szimpatizánsaik is, a droidok léteznek… Az agymosottak azért megvannak.

Fizetett emberek?

Nem mondom azt, hogy fizetettek, mert nem hiszem, hogy akkora tőke állna a háttérben, hogy százezreket pénzért lehetne kimozgatni. Viszont sajnos a média elég nagy segítséget nyújt abban, hogy csak az ígéreteket hangoztatják.

Ezt a média egészére érted?

Ezt jelen pillanatban sajnos egészére értem. Egy olyan kommunikációs falat kellett áttörnünk – most már hetek óta ezen dolgozunk -, egy kommunikációs háborút kell vívni. Az éhséglázadás és a kommunikációs háború. Ezeket a kifejezéseket én plántálom. Ezek azok, amikor én azt mondom, hogy hideg vagyok, megfontolt vagyok és jó ötleteim vannak és fiatalokat keresgélek, rengeteget. Most az internetet szálltam meg, mert egy kicsit végre békén hagynak. Jöjjenek, hozzanak ötleteket… Én rengetegszer csináltam olyat, hogy bele az éjszakába, beültünk valahova, és nem arra voltam kíváncsi, hogy én mit akarok mondani, hanem: Gyerekek, mondjátok, hogy mit tudtok! Megkerestem az értelmes fiatalokat a Kossuth téren, megkerestem az utcán a tüntetők között. Adjatok ötleteket!

Néha egész érdekesen is találtál belőlük… most a tegnapira céloztam!

Világos! Találtam, találtam… És én még ezt is jól csinálom. Szétszedem az embert, és összerakom.

Térjünk vissza 23-ára és a szerepedre! Mit gondolsz, miért a Te telefonbeszélgetésedet figyelték? Hiszen vannak sokkal ismertebb nevek is.

Nagyon sokat figyeltek. Nagyon sokat figyelnek! Válogatás nélkül, gátlástalanul bárkit lehallgatnak.

Érdekel Téged, hogy lehallgatnak?

Baromira nem. Kitől féljek? Mitől féljek? Egy szakadék van a hátam mögött! Hátrálni nem tudok.

Hány éves vagy?

40.

És miből élsz, mi a foglalkozásod?

Jelen pillanatban tönkrement vállalkozóként tengetem a kis életemet.

Milyen vállalkozásod volt?

Robogószerviz, robogókereskedés. Meg nagyon sok minden volt előtte.

Akkor egy picit ez is, tehát a személyes egzisztenciális meghasonlás is közrejátszott abban, hogy az utcára mentél…

Nem, ez nem játszott semmilyen szerepet bennem. Attól függetlenül, hogy tönkrement vállalkozóként próbálom az életem élni, nekem fontos terveim vannak.

Családod van?

Van. Feleség, gyerek… egy fiam van.

Mennyi idős?

Tizenegy.

Gondolom, aggódsz az ő jövőjéért is…

Igen. Érted? Miatta, meg még hat-hét millió ember miatt. Vagy mondjuk azt, hogy tizenöt millió ember miatt…?

Családod hogy viseli? Aggódnak miattad, hogy most egy kicsit a középpontba kerültél nem utolsó sorban a médiának köszönhetően?

Biztos. Nem mutatják, nem terhelnek vele.

Értem. Újra térjünk vissza 23-ához! Mi volt a Te szereped, ami miatt a te hangodat tették föl az internetre, hogy az egész világ hallgathatott? Mi volt az, amit Te 23-án csináltál, hogy a nyolcvan évre titkosított anyagból éppen a Te hangodat hozták nyilvánosságra?

Hát talán ez volt az egyetlen olyan mondat, ahol elhangzik az, hogy össze kell keveredni a Fidesz-tüntetőkkel, mert már nincs más esélyünk. Ez délután hat óra! És azok a telefonok úgy kezdődnek 3:30 körül, hogy próbáljuk hívni a fideszes, KDNP-s vezetőket, hogy oszlassák fel a rendezvényüket, küldjék haza az embereket. Fél négykor tudtak erről sajnos…

Nehéz lett volna nem tudni, miután eléggé hallható volt a puskaropogás…

Nem kellett találgatni! Mindenki tudta! Ez az, amikor a kormány azt próbálja bebizonyítani, hogy itt valamilyen jobboldali összeesküvés is van a történetben, mert hiszen közülünk volt olyan ember, aki a KDNP, ill. a Fidesz vezetőit hívta, hogy segítsen nekik, időben szóljon nekik, hogy mehessenek az emberek és lett volna idejük hazamenni.

Kapcsolatban vagytok ezekkel a vezetőkkel?

Nem.

Igaz, hogy itt valami súlyosan kifundált politikai cselszövésről, hálózatról és összeesküvésről van szó, amit a kancelláriaminiszter említett?

Ezt próbálják elhitetni! Pont azért titkosítják le az anyagokat, hogy nehogy kiderüljön véletlenül, hogy van egy tüntető csoport, meg van még egy tüntető csoport, és még az egyik tüntető csoport próbál gondoskodni a másik tüntető csoportnak a biztonságáról?! Értesítik őket? Hát mit képzelünk mi magunkról? Lehet, hogy a végén még jó fiúk vagyunk??? Ejnye-bejnye… nem a csőcselék, meg nem a csürhe…? Ez egy kellemetlen dolog.

Kinek az érdeke, hogy kettéválasztja a tüntetőket?

Oszd meg és uralkodj…

Én felteszem azt, hogy bárki, aki kiment az utcára az utóbbi hetekben végső soron egy célja volt: ez ellen a kormány ellen, a hazugság ellen, az intézkedéseik ellen tüntessen, az már más kérdés, hogy vannak köztük olyanok, akik az egész parlamenti elit ellen vannak, de mégis, aki kimegy tüntetni manapság, az kormányellenes tüntető, igaz?

Így van!

Akkor szerinted kinek az érdeke, hogy kettébontják ezt a tömeget, hiszen bal- és jobboldalról is azt halljuk, hogy van egy nagy békés tüntető tömeg, és van egy néhány száz fős randalírozó, szélsőjobbos, neonáci, anarchista, stb. tömeg?

Ki fog derülni.

Kinek volt az az érdeke, hogy a 23-ai emberek zászlókkal utcára történő vonulása egy súlyos rendőrattakba torkolljon?

Csak a kormánynak. A kormány próbál megfélemlíteni, a jelenleg nem törvényesen uralkodó – mert ez már nem is kormányoz, hanem uralkodik – osztály, aki most rátelepedett Magyarországra. Illetve, tizenhat éve próbálják úgy menteni, úgy bebetonozni a hatalmukat, hogy uralkodó osztályként szerepelhessenek, hát nem fognak!

23-án mennyit tudtál Te az eseményekhez hozzátenni?

Hozzátenni nem tudtam, megpróbáltam kihozni belőle a legtöbbet, amit lehetett. Kialakult egy adott helyzet.

Mi volt az első célod? Említetted azt, hogy igenis meg akartad védeni – személy szerint – a telefonálgatásoddal a békésen tüntetőket a rendőrostromtól, de milyen célod volt még?

Bekeríteni a rendőröket, és megadásra kényszeríteni. Átállítani őket erre az oldalra. Kezdjenek el dolgozni, végezzék a munkájukat,

Szerinted át lehet állítani őket?

Muszáj. Jó az nekünk, hogy 33 ezer rendőrt kell az utcára tenni? Nem. Kezdjenek el becsületesen dolgozni. Kezdjenek el azzal foglalkozni, hogy ne 80-88 meg 92 ezer forintért vernek apákat, anyákat, magyar állampolgárokat.

Elegendő volt az ember erre az utcán 23-án? Elszalasztottunk egy lehetőséget?

Igen. Durván húszezer ember próbált a Kossuth térre jutni. A rendőrök voltak maximum hétezren. Minden rendőrre jutott három tüntető. Lazán meg lehetett volna oldani a problémát. Nem szabad hagyni, hogy egyesével kiszedjék az embereket egymás közül! Nem szabad magára hagyni senkit! Addig, amíg az egyénért nem áll ki a tömeg, addig veszteni fogunk.

Tovább kellett volna menni a tanknak?

Nem.

Miért?

Mert énszerintem még a csürhének, csőcseléknek nevezett emberek között sincsen olyan, aki elpusztítana egy másik embert. Nincs köztünk ilyen ember. Golyófogók vannak kinn, akik bevállalják azt, akár mártírként, hogy jó emlékeket ébresszen majd más emberekben, ilyen rengeteg van. Ez a pár srác is ilyen volt, hogy úgy mentek ki, hogy nem érdekli őket, hogy agyonlövik.

Te a Katonatiszti Főiskolára jártál, igaz?

Egy pár napot eltöltöttem ott.

Akkor Te értesz az emberek vezényléséhez, tömegek mozgatásához?

Kiképzőtiszt voltam.

Ezzel a szemmel mennyire volt profi és szervezett a 23-ai tömeg? Egyáltalán szervezett provokáció volt-e, hiszen mindent mondanak most már…

Nem. Ez úgy indult, hogy a Corvin közből, amikor elindultak az emberkék, akkor és beültem az autómba, és úgy döntöttem, hogy hazamegyek, mert ennek a vége pusztítás lesz. Irányítás nélkül, tervek nélkül, ötletek nélkül megindulni egy tömegnek…

Sokan mondják, hogy nincs vezér.

Így van. Nincs vezér. Nehezen választják ki az emberek a korpa közül, maguk közül az ékköveket, pedig ott vannak. Rengetegen vannak közöttünk.

A 23-ai eseményekkel kapcsolatban – egyszerűsítsük le – kinek nagyobb a felelőssége: Orbán Viktornak vagy Gyurcsány Ferencnek?

Gyurcsánynak, egyértelműen.

Mit kellett volna 23-án csinálni? Bekeríteni, azt mondtad. Ez technikailag kivitelezhető lett volna a kint lévő emberekkel?

Igen.

Akkor is, ha képzetlenek, akkor is, ha simán egyetemisták…

Akkor is. Elkövettem egy óriási hibát, hogy nem foglalkoztam azzal, hogy miközben tudtam, hogy lehallgatják a telefonomat – gondoltam, ha több száz telefont hallgatnak le, akkor talán nem pont az enyémre figyelnek -, azt hiszem, konkrétan utcákat neveztem meg, ahol le lehetett volna a Lánchíd felé csalni az embereket. A legszűkebb híd, és egy iszonyú nagy placc előtte, ahol kevés tüntető és rengeteg rendőr elfér. És ki ér először a hídhoz…? Ilyen egyszerű a képlet. Utána ott maradt az Astoria, mint egy nagy placc, ahol szét lehetett volna sokfelé spriccelni. Pont azért akartam a Duna felé csalni az emberkéket, a rendőröket, hogy azok, akik haza karnak menni, haza tudjanak menni, tehát a belvárosi részt próbáltam tisztítani.

Laikus szemmel visszanézve a tüntetés képsorait azt vehettük észre, hogy a tüntetőket szorították, és ők mindig megpróbáltak valahol lábat vetni, megállni. Ez a rendőrök támadása?

Sőt, zászlókkal! Csak néhány emberen volt csuklya, a rendőrökön volt mind csuklya az első sorokban. Ez sem véletlen.

Egy jogász úgy fogalmazott, hogy akin nincs azonosító, az nem rendőr. Bárkin lehet egy gyakorlóruha.

Úgy hívják, hogy Szikinger úr. Alkotmányjogász, ő pontosan meghatározta. Rengeteget segítenek nekünk a másik oldalról ilyen kis apró ötletekkel, ezt természetesen kihasználjuk. Amilyen hatóság csak van, ameddig csak el lehet menni, elmegyünk. Engem nem érdekel, hogy kihez lehet eljutni, de mindenkihez el kell juttatni, hogy mit művelnek Magyarországon.

Felelősséget érzel ezek iránt a fiatalok iránt, akik képzetlenül, vezér nélkül mentek ki, és elég felelőtlen dolgokba csúsztak bele?

Így van.

Mi történt volna, hogyha valaki közülük, egy ismeretlen ember visszalő?

Ezt a vonalat, hála Istennek sikerült a Kossuth téri békés oldalon megszüntetni.

Volt ilyen törekvés?

Volt. Még önpusztításra is nagyon sokan vállalkoztak volna, föl akarták gyújtani magukat a Kossuth téren. Benzinnel leönt, fölgyújt. És ezeket az embereket mind sikerült lebeszélni ezekről, a szerintem idióta megoldásokról. Én elhiszem, hogy a sajtónak ez baromira tetszene. De nekem nem tetszik. Ezeket szeretik elhallgatni. Ti vagytok egy média, egy internetes, szűrhetetlen, a hatalom által szintén vegzált média. Ha jól tudom, a ti szervereteket próbálják folyamatosan bombázni, az anyagaitokat ellopni, a ti szerkesztőiteket szokták letartóztatni, előzetesben várakoztatni… Én ezt mind tudom, engem megtalálnak az emberek, az információk. Olyan vagyok, mint a szivacs, mindenre emlékszem.

Pártközeli ember vagy?

Nem. Sose voltam.

Van olyan párt ma Magyarországon, amire azt mondod, hogy jó úton jár?

Van. A “PPSZ”, az “Önmagát Feloszlató Terrorista Párt” – ahogy a Kőrösi Imre fogalmaz. (Dobrovics nem beszél arról, hogy Kőrösi és III/II-es társa, Kozenkay ugyanúgy a régi rezsim emberei, mint Gyurcsányék, noha pár kérdéssel előbb még azt hangoztatta, hogy nem szabad megengedni a lejáratódott posztkomcsi elit átmentését. Arról sem szól, hogy miközben hazafiakat köröznek és csuknak le, Kőrösiék ellen eljárás sem indul, noha többször is fegyveres harcra szólítottak fel írásban és szóban – a szerk) Bár a mi jövőképünkben ugyanúgy szerepelnek a pártok, jó lenne, ha az emberek képviseltetnék magukat, de nem úgy, hogy önjelölt paprikajancsik kinevezik magukat és a saját érdekeiket képviseltetik a tömeggel. Vissza kéne térni végre ahhoz a vonalhoz, ahol a pártokat annak idején kitalálták. A kommunizmusban annak idején, a legelején még alulról szerveződtek a dolgok – nem tudom, mert nem éltem -, de erről szól a fáma. Ha így működnének a pártok, nem lenne semmi gond.

A politika aranykorszaka, tízes, húszas, harmincas évek…

Igen.

Jelent neked valamit az Árpád-sávos zászló?

Megdobogtatja-e a szívemet, erre gondolsz? Nem. Nekem a piros-fehér-zöld zászló jelenti a magyar zászlót. A történelmi zászlóknak örülök. Örülök, hogy vannak, örülök, hogy van múltunk. Örülök, hogy van történelmünk. Annak nem örülök, hogy a történelemnek csak egy részét ismertetik az emberekkel. Nekünk nem ezer éves múltunk van, nem kétezer éves múltunk van, sokkal nagyobb múltunk van. Ezt nem ismerik az emberek, nagyon kevesen ismerik. Én is most tanulom.

Mit jelent a magyarságod számodra?

Hogy milyennek szeretném a magyar embert? Büszkének, őszintének, tisztának. Kézfogással kössön üzletet, a szerződéseket úgyse tartják be. Egy olyan jogállamban élünk, egy olyan ügyvédek által irányított jogállamban élünk, ami csak arról szól, hogy hogyan lehet kikerülni a jogot az erősebb kutya – szokták mondani – mit csinál? Közösül, szépen, finoman fogalmazva. Hát nem! Az erősebbek mi vagyunk, ezt tessék tudomásul venni! Nem mi rángatjuk az oroszlán bajszát, hanem mi vagyunk az oroszlán, és sajnos a mi bajszunkat rángatják. Nagyon meguntam, most már harapni fogok.

A pénz segít vagy árt inkább ma Magyarországon? Túl sokat beszélnek ugyanis euró bevezetéséről, nyolcezer milliárdról, hiányokról, százalékokról.

Nagyon sok embernek árt. Az ember ebben a társadalomban nem számít, a pénz számít. Az ember pedig nem számít. Számomra a pénz sose számított. Sok volt, de sose érdekelt: szétosztottam.

Mi lenne a következő lépés?

Bármi áron ezt az alkotmányozó nemzetgyűlést össze kell hozni, bármi áron biztosítani kell a régi magyar alkotmánynak a jogfolytonosságát, és a nyomai alapján egy tökéletes, gyönyörű alkotmányt csinálni. Muszáj.

Áldoznád ezért az életed?

Igen.

Kuruc. info – J. L.

Reklámok
Published in: on 2006 november 14, kedd at 23:08  Hozzászólás  

The URI to TrackBack this entry is: https://ludasmatyi.wordpress.com/2006/11/14/exkluziv-nagyinterju-debillel/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Vélemény, hozzászólás?

