Újabb beszámoló okt. 23-ról

Feküdj hasra, te szemét forradalmár! (október 23-i brutalitás újabb szelete)

Vékonydongájú, kissé kocós fiatalember állt előttem, kicsit riadt tekintettel. Ettől a fiútól féltek a rendőrök, ezért rugdosták össze többen? – kérdezem magamtól. Kérte, ne legyen felismerhető, ugyanis még a Gyorskocsi utca vendégszeretetét is élvezte október 23-án éjszaka, egészen másnap délelőtt tíz óráig.
Meg aztán, ha kiderül, hogy ott voltam a politikai (Fidesz) nagygyűlésen, akkor könnyen előfordulhat, hogy eltanácsolnak az egyetemről. De mi történt P. R. egyetemistával azon a napon?
Barátnőjével és egy fényképezőgéppel indult el, hogy megörökítse az ötvenedik évforduló békés megemlékezéseit. Ott voltak a Parlament előtti állami ünnepségen, megnéztek egy ötvenhatos filmet és az Astoriánál meghallgatták Orbán Viktzor beszédét. Még nem fejeződött be a beszéd, amikor a barátnőjét telefonon hazarendelték Budára a szülei, mondván a televizió a rendőrök gumibotos tömegoszlatásáról számolt be. Elbúcsúztak és P. R. is indult volna az egyetemi kollégiumba Kőbányára, de nem közlekedett az Astoriánál sem a metró, sem a 49-es villamos.
Az utat a Deák tér felé rendőrkordon zárta el, amikor a Fidesz-nagygyűlésről hazaigyekvő tömeget hirtelen könnygázzal és gumilövedékkel kezdték lőni a rendőrök – emlékezett vissza a fiatalember. Óriási zűrzavar támadt! Mindenki rohant, amerre lehetett. Többen a Szabadság híd felé és az Erzsébet híd között a rakpartra igyekeztünk. Közben a rendőrök is elözönlötték a rakpartot. Minden menekülőutat elvágtak, kommandósok zártak el.
Nem tudom, mintha a rendőrségi törvényben az állna, hogy “nem szabad a tömeget korlátozni a helyszín elhagyásában!”
Legnagyobb megdöbbenésemre, ahol a tömeg állt, a rendőrök ledobtak három könnygázgránátot a partra. Tőlem körülbelül húsz méterre azt láttam, hogy a rohamrendőrök körbeálltak egy békésen nézelődő fiút és egy lányt, s ütlegelni, rúgni-vágni kezdték őket. Én a rakparton ülve még készítettem néhány fotót a rendőrök brutalitásáról. Ez lehet, hogy hiba volt, mert egyszer csak hallom kiabálni a rendőröket: ott is egy köcsög! – s rám mutattak. Megindultak felém, engem is négyen-öten körbeálltak, nem futottam el, fel sem álltam, mert naivan azt hittem, nem bánthatnak, hiszen nem követtem el törvénybe ütköző dolgot.
Nem így történt, a lépcsőn ülve kaptam az ütéseket, rúgásokat, kaptam a bal fülemre egy ütést gumibottal, s hátulról egy rugást a jobb halántékomra. Közben folyamatosan szidalmaztak, az egyik rátaposott a nemrég vett kalapomra, “kalapos köcösgnek” titulálva a Duna felé rúgta azt. Végül az előttem álló hatalmas öklével mellkason ütött, majd a hajamba markolva hátrafeszítették a fejem és ” na feküdj hasra, te szemét, mocskos forradalmár” – ordították, a kezemet egy műanyag szalaggal összekötötték. Öklendeznem kellett.
P. R. egyetemista hátizsákjának tartalmát kiszórták az utcakövezetre, a fényképezőgépből kivették a filmet, majd mindent visszagyömöszöltek a táskába. Eközben egy rendőrnő pikírt hangon ezt sziszegte: – Te szemétláda, miattad nem alszom már 48 órája!
Több járókelővel együtt rabszállítóval vittek be a Gyorskocsi utcába. Ott ismertem meg H. Gábort, B. Zsuzsát és S. Viktort. Őket is összeverték, a két fiúnak hiányzott a cipője, a lánynak egyik fogából letört egy darab, mert a fejét beleveerték a korlátba a brutális rendőrök.
P. R.-t először barikádépítéssel vádolták meg, de nem tudták bizonyítani, végül megmaradt a rendzavarás vádpont. Az egyetemista ugyan tiltakozott, mert semmit nem csinált, de a nyomozó tiszt erre csak ennyit válaszolt: rosszkor volt, rossz helyen! A vidékről feljött egyetemista nem vetette jegyzőkönyvbe, hogy bántalmazták, hiszen úgysem tudta volna bizonyítani és még rágalmazásért perbe fogták volna a rendőrök!
Mint mondta: – Összeverten hullafáradt voltam. A többórás agresszív kihallgatás után a halálos ítéletemet is aláírtam volna, csak hagyjanak már békén!

Megjegyzés: mikor figyel már föl valaki arra, hogy ártatlanokat vertek agyba-föbe a mi adóforintunkon pénzelt rendőreink? Mikor fog már Sólyom László megszólalni és elítélni a brutális október 23-i rendőrterrort? Mikor kapnak ezek az ártatlan meghurcolt lányok, fiúk, egyetemisták amnesztíát, hiszen nem csináltak semmit? Ki intézkedik vagy tesz valamit az érdekükbe? Tudja valaki rá a választ? A számtalan beszámolók teljesen egyértelműek, s mégis mindenki homokba dugja a fejét? Most hol vannak az emberjogi aktivisták?

(Kossuthter.com)

Published in: on 2006 november 15, szerda at 23:41  Hozzászólás  

The URI to TrackBack this entry is: https://ludasmatyi.wordpress.com/2006/11/15/ujabb-beszamolo-okt-23-rol/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Vélemény, hozzászólás?

